网页浏览总次数

2013年8月19日星期一

忏悔录 第一卷 作者:奥古斯丁 翻译:邹光 第六章(1)


第六章

7。请允许由尘土造成的我在你的怜悯前说话。请允许我说话,是向你的怜悯,不是向嘲笑我的人说话。可能你也笑我,当你转身关注我的时候,你会怜悯我。因为我想说,主啊,我的神,我不知道我从哪里来到此生,此生,称它作死亡中的生命,或称生命中的死亡?我不知道。

CHAPTER VI

   7. Still, dust and ashes as I am, allow me to speak before thy mercy.
   Allow me to speak, for, behold, it is to thy mercy that I speak and not
   to a man who scorns me. Yet perhaps even thou mightest scorn me; but
   when thou dost turn and attend to me, thou wilt have mercy upon me. For
   what do I wish to say, O Lord my God, but that I know not whence I came
   hither into this life-in-death. Or should I call it death-in-life? I do
   not know.




没有评论: