网页浏览总次数

2013年8月22日星期四

忏悔录 第一卷 作者:奥古斯丁 翻译:邹光 第六章(3)

我的营养是通过她们得来,对她们来说也是挺好的,虽然说实话,不是来自她们,而是通过她们得来。因为,我的营养是来自你,啊,我的神,一切美好的源泉--我一切的康健都来自我的神。这是我后来才知道的,透过你让我看见自己和周围的一切,我清晰地了解了这个道理。那时我刚出生,我只知道如何吸奶,吃饱就安静地睡,疼了就哭--其它的都不记得了。

 It was, indeed, good for them
   that my good should come through them, though, in truth, it was not
   from them but by them. For it is from thee, O God, that all good things
   come--and from my God is all my health. This is what I have since
   learned, as thou hast made it abundantly clear by all that I have seen
   thee give, both to me and to those around me. For even at the very
   first I knew how to suck, to lie quiet when I was full, and to cry when
   in pain--nothing more.


没有评论: